Jom singgah cerita-cerita menarik

Wednesday, June 29, 2011

#4 Wordless Wednesday

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..





Tuesday, June 28, 2011

Jangan kau tipu aku

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..

Jom join segmen Abg Ben. Nak join klik banner 

Jom tipu orang tau nanti kena marah.. huhu


Yeah!! Dapat 3 BE Dari Nuffnang

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia..

Klik lah kalau nak tengok dengan jelas k..

Hai Readers!!
Seronoknya hari ini bila online bukak Nuffnang ada 3 Buffered Earning dari Nuffnang.
1st time dapat tau dah lama tunggu.
Biasanya tengok Geng Blogger lain jer dapat kan. Bilalah saya nak dapat tapi sekarang dapat dah.
Thank you Nuffnang.

Dah baca entri meh lah join sini gak..


Monday, June 27, 2011

Pengalaman Di Rumah Anak-Anak Yatim At-Taqwa, Hulu Langat, Selangor

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..


Korang semua masih ingat lagi tak pada 21 Mei 2011 lepas, kejadian tanah runtuh di belakang Rumah Anak-Anak Yatim At-Taqwa, Hulu Langat, Selangor Darul Ehsan. Kejadian tanah runtuh tersebut telah meragut 16 nyawa dan antara kejadian tanah runtuh yang agak kritikal sebab melibatkan kehilangan nyawa yang ramai dan kebanyakkannya kanak-kanak. Saya berkesempatan pergi ke tempat kejadian bersama staf JKR dan student praktikal yang lain. Kami ditugaskan buat satu report pasal kejadian tersebut dan cara mengelakkan kejadian ini tersebut berulang.

Pengalaman saya di sana sangat berharga sebab ini kejadian yang baru terjadi jadi saya boleh pelajari banyak benda. Sepanjang saya di sana, masih terdapat bau yang busuk. Kawasan rumah yang berselerak dan kerja-kerja pembersihan baikpulih masih di lakukan. Memang sedih gak lah tengok tempat yang dah tak rupa rumah dah semua bersepah sana-sini. Saya kongsikan beberapa gambar di tempat kejadian.































Sunday, June 26, 2011

Lagu Aishiteru Zivilian Band

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..

Petang ni tiba-tiba nak layan lagu slow jiwang.. huhu. Jom layan lagu Aishiteru nyanyian Zivilian Band. Lagu Aishiteru juga merupakan OST Sinetron Cinta Melodi yang pernah ditayangkan di Astro Ria jam 6 petang.

Lagu Aishiteru Zivilia Band (Aishiteru-Zivilia Band)


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar 
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu 
Kadang ku berpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

[*]
Walau raga kita terpisah jauh 
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu 
Dan rasakan a a a aku

[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh 
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini 
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia 
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiranku melayang 
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan
Ulang [*][**]

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah 
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Oo.. uoo.. lupakan segala obsesi dan ambisimu 
Akhiri semuanya cukup sampai di sini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku 
Ku mohon kau kembali

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala 
Shiniteruyo shiniteruyo
Ulang [*][**]
Wo wo wo.. a a ai aishiteru

Chong Wei Juara Terbuka Indonesia

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..

Sumber google

Tahniah buat Dato' Lee Chong Wei kerana telah berjaya menjadi juara Terbuka Indonesia selepas menewaskan pemain Denmark, Peter Gade, 21-11 21-7 di Istora Senayan. Kemenangan ini merupakan hatrik Dato' Lee Chong Wei pada Terbuka Indonesia dan gelaran juara ke-6 pada tahun ini.







Saturday, June 25, 2011

Juara Maharaja Lawak ialah.......!!!

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..

Semalam pentas akhir Maharaja Lawak telah pun berakhir dan Juara Maharaja Lawak di menangi oleh Sepah diikuti Jozan tempat kedua, Nabil tempat ketiga dan Jambu tempat keempat. Pemenang menbawa pulang wang tunai :

Sepah : RM350000
Jozan  : RM 250000
Nabil  : RM150000
Jambu : RM50000 

Jom kita tengok balik persembahan keempat-empat finalis ni... Enjoy k......


Friday, June 24, 2011

Apa Nak Jadi Budak-Budak Zaman Sekarang!!

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..


Hai Readers!!
Baru-baru korang mesti pernah dengar macam-macam cerita pasal budak-budak sekarang kan.. Ada yang baik ada gak yang buruk. 3 minggu lepas saya pergi Uptown Seksyen 24, Shah Alam lebih kurang 12 tengah malam. Uptown Seksyen 24 ini memang ramai pengunjung kalau menjelang malam sebab banyak barang-barang murah yang dijual di situ. Masa saya tengah dok jalan-jalan, terdengar pulak ada orang tengah karaoke dekat Uptown tu. 

Yang jadi perhatian saya suara tu milik budak-budak saya pergi tempat karaoke tu memang budak-budak tengah berkaraoke. Ish pukul 2 pagi kot dorang ni tak ngantuk ke?? Memang lah hari minggu tapi tak sesuai lah budak-budak kat situ pagi-pagi buta kan. Apa yang bermain dalam fikiran saya manalah mak bapak dorang ni. Mungkin dorang ikut berniaga sekali kat Uptown ni kot. Tak tahu lah nak cakap pe. Dorang bukan sahaja nyanyi satu lagu tapi lebih 6 7 lagu. Pe-pe pon still tak baik lah untuk budak-budak didedahkan dengan keadaan macam ni. 

Ni antara lagu yang dorang nyanyi. Kualiti agak teruk pakai tepon murah je. hehehe..
video


Meh klik sini



Wednesday, June 22, 2011

#3 Wordless Wednesday

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..



Monday, June 20, 2011

Cek Pertama Dari Nuffnang

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..


Alhamdulillah!! Thanks to Nuffnang sebab ni lah cek pertama yang saya dapat walaupun dah lama join Nuffnang. Ok lah walaupun tak lah banyak sangat saya dapat bersyukur lah. Saya dapat cek ni sebenarnya dah hampir sebulan tapi tak de masa nak wat entri sebab sibuk praktikal lah. Cek ni pon dah lama dok kat atas meja tak tau bila lah nak transform jadi duit. 

Entri ni simple je sebenarnya sebelum saya lelapkan mata dan nak mengadap muka bos esok kan. Tak sabar rasanya nak buat kerja esok. hahaha.. "Assalamualaikum bos ada kerja tak yang saya boleh buat...." adakah ini ayat yang bakal saya cakap esok atau "Sori bos bas datang lambat tu yang saya terlambat sikit"... hahaha... 

Ok selamat malam semua semoga dibuai mimpi yang indah jangan bangun lambat esok k. Yang penting baca doa sebelum tidur.. Amin..


Sunday, June 19, 2011

Gambar Siti Nurhaliza dan 7 Selebriti Masuk Askar Wataniah

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia..

 Dari kiri : Aizat Amdan, Datuk David Teoh,  Mohd. Nor, Shaheizy, Ana Raffali,  Intan Ladyana dan Siti Nurhaliza



Dari kiri, Mohd. Nor, Shaheizy, Ana Raffali, Siti Nurhaliza, Intan Ladyana, Nurul Hidayah,
dan Aizat Amdan






Sumber pakcik google...




Related Posts with Thumbnails